Μεγάλες και περίπλοκες είναι οι αλλαγές που ανακοίνωσε για το Twitter ο Έλον Μασκ, ενώ τα σχέδια για αύξηση των εσόδων μέσω συνδρομών προκαλούν εντάσεις και με δύο big tech, την Apple και την Google.
Ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους που αναδύονται από το όραμα του Μασκ για το «Twitter 2.0» είναι ότι οι αλλαγές παραβιάζουν τους κανόνες των εφαρμογών της Apple και την Google, που μπορεί να οδηγήσουν στην απομάκρυνση από το Twitter ή ακόμη και στο μπλοκάρισμά του. Τα σημάδια των εντάσεων είναι ήδη ορατά: ο Μασκ διαμαρτυρήθηκε την περασμένη εβδομάδα μέσω ανάρτησής του για τις χρεώσεις της Google και της Apple σε εταιρείες όπως η Twitter.
«Είναι ένας κρυμμένος φόρος 30% στο Ίντερνετ», παραπονέθηκε ο Μασκ, αναφερόμενος στο μερίδιο που παίρνουν οι δύο τεχνολογικές εταιρείες από αγορές μέσω εφαρμογών και ενδέχεται να επιβαρύνουν το σχέδιο άντλησης εσόδων από συνδρομές (8 δολαρίων το μήνα) στο Twitter Blue.
Παράλληλα, αφότου ο Μασκ ανέλαβε το Twitter, έχει παρατηρηθεί αύξηση στο επιβλαβές περιεχόμενο, θέτοντας σε κίνδυνο τις εφαρμογές της εταιρείας. Οι λογαριασμοί τρολ αυξήθηκαν, όπως αντίστοιχα και η ρητορική μίσους και τα ρατσιστικά σχόλια. Επίσης, αναδύθηκαν λογαριασμοί απομίμησης μεγάλων επιχειρήσεων και γνωστών προσωπικοτήτων. Έτσι, ορισμένες διαφημιστικές άρχισαν να αποφεύγουν το Twitter. Και βέβαια, τα app stores παρακολουθούν τις εξελίξεις, κλιμακώνοντας τις εντάσεις.
Χρεώσεις και συνδρομές
Η Twitter και η Apple συνεργάζονται επί χρόνια. Το 2011, η Apple ενσωμάτωσε τα tweets στο λειτουργικό σύστημα iOS, ενώ επίσης έχει διαφημίσει τα νέα iPhone ή άλλα μεγάλα γεγονότα μέσω Twitter. Ωστόσο, όσο ο Μασκ προσανατολίζεται προς τη συγκέντρωση μεγαλύτερου εισοδήματος από συνδρομές, η σχέση μεταξύ τους έχει αρχίσει να φθείρεται.
Το Twitter ανακοίνωσε έσοδα 5,08 δισ. δολαρίων το 2021. Εάν τα μισά έρχονται από συνδρομές στο μέλλον, σύμφωνα με το όραμα του Μασκ, τότε εκατομμύρια δολάρια θα καταλήγουν στην Apple και την Google. Πρόκειται για μικρό ποσό για τις εταιρείες αυτές, αλλά μεγάλο πλήγμα για την Twitter.
Ένας από τους βασικούς κανόνες της Apple είναι ότι το ψηφιακό περιεχόμενο που αγοράζεται μέσω εφαρμογής σε iPhone, θα πρέπει να χρησιμοποιεί τον μηχανισμό αγοράς της Apple, στον οποίο ο χρήστης καταβάλλει το τίμημα απευθείας στην Apple. Η εταιρεία παίρνει το 30% των πωλήσεων, που μειώνεται στο 15% έπειτα από έναν χρόνο για συνδρομές, και διοχετεύει το υπόλοιπο στον developer.
Η μία επιλογή του Μασκ είναι να ακολουθήσει προσέγγιση αντίστοιχη με την Spotify, προσφέροντας χαμηλότερη τιμή μέσω web, όπου δεν θα πληρώνει μερίδιο στην Apple. Έπειτα οι χρήστες θα μπαίνουν κανονικά στον λογαριασμό τους μέσω της εφαρμογής. Η άλλη επιλογή είναι να ακολουθήσει την προσέγγιση της Netflix που σταμάτησε εντελώς να προσφέρει συνδρομές μέσω της Apple το 2018. Σε κάθε περίπτωση όμως και οι δύο επιλογές ενδέχεται να προκαλέσουν δυσκολίες για τους χρήστες.
Τώρα, ο Μασκ βρίσκεται αντιμέτωπος με την ισχύ των Apple και Google και τη δυνατότητά τους να απορρίπτουν ή να εγκρίνουν εφαρμογές που παραβιάζουν τους κανόνες τους σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του περιεχομένου και το επιβλαβές περιεχόμενο.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC
Διαβάστε επίσης:
Το τελεσίγραφο του Elon Musk: Σκοτωθείτε στη δουλειά, αλλιώς απολύεστε
Όλες οι αλλαγές στο Twitter από τη μέρα που ο Elon Musk πήρε τον έλεγχο
Email με θέα: Να τι έκανε το καλοκαίρι στην Ελλάδα ο Elon Musk
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News