Home / START UPS / Ελληνικές startups: Ωρίμασαν και κάνουν εξαγορές

Ελληνικές startups: Ωρίμασαν και κάνουν εξαγορές

Δείγμα ωρίμανσης των startups και φυσικό επακόλουθο της ανάπτυξης ενός οικοσυστήματος καινοτομίας χαρακτηρίζουν παράγοντες της αγοράς τις εξαγορές – επενδύσεις που πραγματοποιούν ελληνικές startups, οι οποίες αποκτούν άλλες εταιρείες είτε για να μπουν σε νέες αγορές είτε για να προσθέσουν νέα προϊόντα ή πελάτες είτε, ακόμη πιο συχνά, για να προσλάβουν νέο ανθρώπινο ταλέντο – τεχνογνωσία.
Το τελευταίο διάστημα, εταιρείες όπως η Blueground, η Skroutz, η Orfium έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις ή εξαγορές άλλων εταιρειών τεχνολογίας, ενώ άλλες, όπως η Hellas Direct, η εταιρεία Epignosis κ.ά. εξετάζουν επιπλέον επενδύσεις στον κλάδο που δραστηριοποιούνται.

«Αν και στην Ελλάδα αυτό δεν συμβαίνει ακόμη σε μεγάλη κλίμακα, είναι ένδειξη ξεκάθαρης ωρίμανσης, καθώς και σε άλλες χώρες οι εταιρείες, έπειτα από ένα μέγεθος, αρχίζουν να κάνουν εξαγορές. Είναι πολύ υγιές με την έννοια ότι ίσως προτιμάμε να εξαγοράζουμε παρά να μας εξαγοράζουν», αναφέρει εκπρόσωπος της αγοράς. Βέβαια η διαδικασία για εταιρείες που δεν συνηθίζουν τέτοιες επενδυτικές κινήσεις είναι ριψοκίνδυνη με μεγάλο ποσοστό αποτυχίας, καθώς από τις δέκα εταιρείες, έπειτα από προσπάθεια, αγοράζουν μία.
«Είναι (πιο) γνωστό πλέον ότι ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας και καινοτομίας προσελκύουν διεθνείς επενδυτές, κεφάλαια και προσοχή», αναφέρει στην «Κ» ο Παναγιώτης Καραμπίνης, διευθύνων σύμβουλος της Endeavor Greece, οργανισμός που υποστηρίζει ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες. «Αυτό που δεν είναι τόσο γνωστό είναι ότι πολλές ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας έχουν αρχίσει να επενδύουν και να εξαγοράζουν άλλες εταιρείες διεθνώς, με ρυθμούς που είναι εντυπωσιακά αυξανόμενοι».

Προσφάτως, η εταιρεία εκμετάλλευσης ακινήτων Blueground ηγήθηκε γύρου χρηματοδότησης ύψους 14 εκατ. δολ. της βραζιλιάνικης εταιρείας ενοικίασης ακινήτων Tabas, κίνηση που της επέτρεψε να εισέλθει στην αγορά της Λατινικής Αμερικής. Μάλιστα, στα σχέδιά της είναι η επένδυση ή ακόμη και η εξαγορά και άλλων εταιρειών.
Μιλώντας στην «Κ» ο CEO και συνιδρυτής της εταιρείας Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου ανέφερε πως «η κίνησή μας να επενδύσουμε στη βραζιλιάνικη Tabas σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία σε επίπεδο επενδύσεων. Τα σχέδιά μας είναι φιλόδοξα και καθώς αναπτυσσόμαστε ραγδαία, εκτός από τις στρατηγικές επενδύσεις σε άλλες εταιρείες, είμαστε ανοιχτοί και στην εξαγορά άλλων εταιρειών. Προς το παρόν δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός ή περιοχές τις οποίες κοιτάμε, αλλά είμαστε πολύ ανοιχτοί σε ευκαιρίες εξαγοράς εταιρειών υψηλών επιδόσεων με εξαιρετική διαχείριση». Η επένδυση στην Τabas πραγματοποιήθηκε μέσα από τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης της Blueground ύψους 180 εκατ. δολ., με τον κ. Χατζηελευθερίου να δηλώνει πως «η ανάπτυξη με μη οργανικό τρόπο, δηλαδή μέσω επενδύσεων ή εξαγορών, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για μια εταιρεία να μπει σε νέα αγορά».
Εκτός από την Blueground, αντίστοιχες επενδύσεις έκανε η Skroutz που εξαγόρασε το 2021 τη SendX, «βάζοντας πόδι» στο last mile delivery, τομέας που αναδείχθηκε η μεγαλύτερη παθογένεια του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Πριν από λίγες ημέρες, η Orfium εξαγόρασε την ιαπωνική Breaker, μια εταιρεία content marketing που θα τη βοηθήσει να διεισδύσει με μεγαλύτερη ευκολία στη συγκεκριμένη αγορά. Η Orfium, η οποία έχει έδρα το Λος Αντζελες και μετράει συνολικά πλέον 300 υπαλλήλους, εκ των οποίων 200 στην Αθήνα, δημιουργήθηκε το 2015 με σκοπό να εντοπίζει έσοδα από διαφυγόντα πνευματικά δικαιώματα σε πλατφόρμες –π.χ. το τραγούδι που χρησιμοποιεί ένας influencer στο προσωπικό του βίντεο– και να τα αποδίδει στους δημιουργούς. Η ίδια εξετάζει νέες εξαγορές, με έμφαση σε τεχνολογίες, ομάδες ή λύσεις απ’ όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.
Οπως αναφέρει ο κ. Καραμπίνης, «έχουν ήδη ξεκινήσει να εξαγοράζουν και να επενδύουν διεθνώς και τα επόμενα χρόνια θα αναμένουμε πολλές επενδύσεις από scale up εταιρείες όπως: Blueground, Workable, Hellas Direct, Orfium, Instashop, VivaWallet, Epignosis, Omilia, ActionIQ, Persado, Skroutz, LifeBit, Hack The Box, Spotawheel, TileDB, Zoe, Schoox, Causaly, Plum και άλλες».
Μιλώντας για την online ασφαλιστική εταιρεία Hellas Direct, ο ίδιος αναφέρει πως «πέρα από τη Rescue Line, τη μεγαλύτερη εταιρεία οδικής βοήθειας στην Κύπρο, η Hellas Direct βλέπει πολλά deals σε Ελλάδα και Βαλκάνια, εξαγορές (ολικές ή μερικές) και κοινοπραξίες που θα τη βοηθήσουν να αναπτυχθεί στις αγορές αυτές». Επίσης, η Epignosis, η οποία έχει δημιουργήσει λογισμικό που προσφέρει στις εταιρείες για να εκπαιδεύσουν τους υπαλλήλους τους εξ αποστάσεως, έχει επενδύσει ήδη σε μια εταιρεία, εξετάζοντας και άλλες στον χώρο του hr στην Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης: 
Νέα επενδυτικά funds για τις ελληνικές startups
Χρηματοδότηση 16 εκατ. δολ. έλαβε η ελληνική startup Better Origin
Στα ραντάρ επενδυτών ελληνικές εταιρείες fintech

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview