Στο Χόλιγουντ τίποτα δεν μένει κρυφό. Τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε τους σταρ να πέφτουν ο ένας μετά τον άλλο θύμα κυβερνοεπιθέσεων, με αποτέλεσμα οι προσωπικές τους φωτογραφίες να διαρρέουν από το κινητό ή τον υπολογιστή τους στο Διαδίκτυο.
Σάλο είχε προκαλέσει η υπόθεση χάκερ που επιτέθηκαν πριν δύο χρόνια στα στούντιο της Sony εν όψει της κυκλοφορίας μιας ταινίας που σατίριζε τον βορειοκορεάτη ηγέτη, απειλώντας να προκαλέσει διπλωματική κρίση. Τελευταίο κρούσμα ήταν η πολυαναμενόμενη ταινία «Η επιστροφή», με πρωταγωνιστή τον Leonardo DiCaprio, η οποία κυκλοφόρησε στο Internet αρκετές ημέρες πριν την επίσημη πρεμιέρα.
Πώς εξηγείται, λοιπόν, ότι δεν έχουν διαρρεύσει ποτέ οι νικητές των Όσκαρ πριν από την επίσημη τελετή; Η απάντηση βρίσκεται στην Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου και στην επιλογή της να ακολουθεί μεθόδους «της παλιάς σχολής» στη διαδικασία της ψηφοφορίας.
Καταρχάς, η ίδια η Ακαδημία δεν έχει πρόσβαση στις ψήφους των 6.300 μελών της, αφού τις λαμβάνει κατευθείαν η ελεγκτική εταιρεία PwC και κρατά το «μυστικό» μόνο σε 6 ανθρώπους, από τους οποίους συνολική εικόνα για όλες τις κατηγορίες έχουν μόνο δύο άτομα.
Ο μοναδικός τρόπος που θα μπορούσε να παραβιάσει τα αποτελέσματα ένας χάκερ, θα ήταν να μαζέψει την πλειοψηφία των ηλεκτρονικών απαντήσεων, αν και η PwC διαβεβαιώνει ότι για κάθε χρήστη έχει εκδοθεί ένας μοναδικός κωδικός και ένα όνομα χρήστη και ότι η ψηφοφορία είναι κρυπτογραφημένη. «Χρησιμοποιούνται ανάλογες τεχνολογίες κρυπτογράφησης με αυτές που χρησιμοποιούνται στην χρηματοοικονομικό κλάδο ή στον στρατό», αναφέρει στο Bloomberg η εκπρόσωπος της PwC, Megan DiSciullo. Η εταιρεία έχει λάβει ένα ακόμη μέτρο ασφάλειας: μια μικρή ομάδα ψηφοφόρων στέλνουν τις ψήφους τους ταχυδρομικά.
Μόλις η PwC λάβει ηλεκτρονικά όλες τις ψήφους, τι τυπώνει και η καταμέτρηση γίνεται χειροκίνητα σε απόρρητες εγκαταστάσεις. Το σκηνικό θυμίζει την ανάδειξη πάπα, μόνο που σε αυτή την περίπτωση οι υποψήφιοι είναι λαμπεροί αστέρες του θεάματος.
Η πιο «μπελαλίδικη» κατηγορία είναι αυτή της Καλύτερης Ταινίας, καθώς τα μέλη της Ακαδημίας δεν επιλέγουν μόνο μία, αλλά ταξινομούν όλες τις υποψήφιες ταινίες κατά σειρά προτίμησης. Το χρυσό αγαλματίδιο κερδίζει η εταιρεία που έχει επιλεγεί από τους περισσότερους ως «Νο 1» προτίμηση.
Αν αναρωτιέστε τι κάνουν οι υπάλληλοι της PwC που γνωρίζουν τα αποτελέσματα μέχρι αυτά να ανακοινωθούν επίσημα, η απάντηση είναι ότι συνεχίζουν τη ζωή τους κανονικά. Παραδέχονται ότι δέχονται ερωτήσεις από το περιβάλλον τους, όχι όμως πιεστικές και όχι από τους πολύ κοντινούς τους ανθρώπους που έχουν συνηθίσει τους κανόνες αυτού του ιδιότυπου παιχνιδιού.Α
Τι θα γίνει αν η PwC μετρήσει λάθος τις ψήφους; Κανείς δεν θα το μάθει, είναι η απάντηση, ούτε φυσικά η Ακαδημία. Και το λάθος δεν θα ανακαλυφθεί ποτέ, αφού αμέσως μετά την καταμέτρηση οι ψήφοι καταστρέφονται.
Σύμφωνα με τον ελεγκτικό κολοσσό, πάντως, εκτός από κορυφαίο κοσμικό γεγονός, τα Όσκαρ είναι και κορυφαίο διαφημιστικό γεγονός. Αν και δεν αποκαλύπτει λεπτομερή στοιχεία, η PwC επιβεβαιώνει ότι οι κορυφαίες εταιρείες πληρώνουν με χρυσάφι τον τηλεοπτικό χρόνο που εξαγοράζουν την κορυφαία βραδιά της έβδομης τέχνης.
Πηγή:Insider.gr