Πλήγμα υφίστανται τα φιλόδοξα σχέδια της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να πάρει το «στέμμα» της ηλεκτροκίνησης από τη Tesla, μετά τα προβλήματα που παρουσιάζουν τα σχετικά προγράμματα των Volkswagen και Mercedes-Benz.
H VW σχεδιάζει να καθυστερήσει ένα βασικό project τουλάχιστον για δύο χρόνια μετά από προβλήματα που έχουν ανακύψει στην παραγωγή λογισμικού, σύμφωνα με πηγή, σε μία εξέλιξη που θέτει εν αμφιβόλω το φιλόδοξο πρόγραμμα παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων ύψους 52 δισ.ευρώ. Επίσης, αυτή την εβδομάδα, η Mercedes μείωσε τις τιμές για το βασικό μοντέλο της EQS EV που πωλεί στην Κίνα κατά 33.000 δολάρια, μετά τις λανθασμένες εκτιμήσεις της αγοράς.
Οι εξελίξεις αυτές αποτελούν «κόκκινο πανί» για την αυτοκινητοβιομηχανία η οποία έχει διοχετεύσει άνευ προηγουμένου κεφάλαια στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση με ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχους.
«Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει υψηλούς στόχους για την ηλεκτροκίνηση και ενώ ισχυρίζονται ότι είναι έτοιμες για τη μετάβαση δεν έχουν ακόμη προβεί σε παραδόσεις. Ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς», αναφέρει ο Michael Dean του Bloomberg Intelligence.
Trailing Behind
How the Germans stack up against the world’s largest EV makers
Source: EV-Volumes.com
Mετά από χρόνιες αποτυχημένες προσπάθειες εκθρόνισης της Tesla και κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν να ανεβάσουν ταχύτητα. BMW, Mercedes και VW διοχετεύουν περισσότερα από 100 δισ.ευρώ για αναβάθμιση των υποδομών τους στις πλατφόρμες συναρμολόγησης, σε εργοστάσια μπαταριών και λογισμικού για την παραγωγή της νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων.
«Από πλευράς hardware δεν έχω καμία αμφιβολία ότι μπορούν να κατασκευάσουν υπέροχα αυτοκίνητα. Αλλά μπορεί η πολυπλοκότητα και η ποιότητα που απαιτείται για το λογισμικό να κατακτηθεί από έναν κατασκευαστή υλικού 120 ετών; Δεν είμαι τόσο σίγουρος», αναφέρει ο Axel Schmidt, επικεφαλής του τμήματος αυτοκινήτων της εταιρείας συμβούλων μάνατζμεντ Accenture.
Οι εξελίξεις αυτής της εβδομάδας δείχνουν πώς η VW επαναξιολογεί τις στρατηγικές που καθόρισε ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος Χέρμπερτ Ντίες, ο οποίος αντικαταστάθηκε το Σεπτέμβριο από τον επικεφαλής της Porsche, Όλιβερ Μπλουμ, μετά από μια σειρά αποτυχιών. Για τη Mercedes, οι «μάχες» με το κορυφαίο EV μοντέλο της στην Κίνα είναι μια «λεπτή» εξέλιξη, καθώς σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μόνο ηλεκτροκίνητα όπου είναι εφικτό έως το 2030.
Στη VW, οι επιπτώσεις θα μπορούσαν επίσης να είναι εκτεταμένες. Εάν επιβεβαιωθεί η καθυστέρηση του project μπαταριών αυτοκινήτων Trinity πέραν του αρχικού 2026, η αυτοκινητοβιομηχανία πιθανόν να ακυρώσει τα σχέδια για ένα εργοστάσιο 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στη Γερμανία. Θα σήμαινε επίσης ότι η μάρκα VW χάνει την ευκαιρία να κλείσει το τεχνολογικό χάσμα με την Tesla, ειδικά σε χαρακτηριστικά αυτοματοποιημένης οδήγησης.
Η καθυστέρηση του Trinity οφείλεται σε προβλήματα που έχουν ανακύψει στη μονάδα ανάπτυξης λογισμικού της Volkswagen, Cariad. Η θυγατρική έχει κατακλυστεί από διακοπές και κακοδιαχείριση που είχαν ήδη καθυστερήσει την κυκλοφορία του Audi Artemis – πρόκειται για την πολυτελή απάντηση της εταιρείας στην Tesla – κατά τρία χρόνια έως το 2027.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Η Lamborghini πάει στο Χρηματιστήριο με μια στάση στο… Χόλιγουντ
ΕΕ: Μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News