«Πρέπει να υπάρξει η δυνατότητα επιλογής εμβολίου, ώστε να παραμείνει υψηλή η προθυμία για εμβολιασμό. Δυστυχώς, το εμβόλιο της AstraZeneca έχει ήδη πρόβλημα δημόσιας εικόνας. Έτσι, προέκυψε η αβεβαιότητα που όλοι ήθελαν να αποφύγουν», είπε ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Ιατρικού Συλλόγου, Φρανκ Ούλριχ Μοντγκόμερι σε συνέντευξή του η οποία θα δημοσιευτεί στο αυριανό φύλλο της εφημερίδας «Rheinische Post».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕΠάντως, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Παγκόσμιας Ιατρικής Ένωσης, «το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό δεν πρέπει να εμβολιαστεί με το εμβόλιο της AstraZeneca. Το εμβόλιο είναι εξίσου ασφαλές με τα άλλα, αλλά η χαμηλότερη αποτελεσματικότητά του δεν μπορεί να παραβλεφθεί. Επομένως, θεωρώ ότι επιβάλλεται να εμβολιαστούν άτομα με υψηλό κίνδυνο μόλυνσης, συμπεριλαμβανομένου του ιατρικού ή του νοσηλευτικού προσωπικού, με πιο αποτελεσματικά εμβόλια. Αντιλαμβάνομαι ότι το ιατρικό προσωπικό δεν θέλει να εμβολιαστεί με το εμβόλιο της AstraΖeneca. Αντιθέτως, νέοι με λιγότερες επαφές και χαμηλότερο κίνδυνο σοβαρής νόσησης, θα μπορούσαν να επωφεληθούν από το εμβόλιο Astrazeneca», τόνισε ο Μοντγκόμερι στην συνέντευξή του.Στην Γερμανία, η Επιτροπή Εμβολιασμού συνέστησε το εμβόλιο της βρετανο-σουηδικής εταιρείας μόνο για άτομα κάτω των 65 ετών.Δημοσιεύματα για χαμηλότερη αποτελεσματικότητα του εμβολίου της AstraΖeneca για τον κορωνοϊό προκάλεσαν εν τούτοις αβεβαιότητα μεταξύ εκείνων που είναι επιλέξιμοι για εμβολιασμό. Ενώ το εμβόλιο των εταιρειών Moderna και Biontech/Pfizer έχουν αποτελεσματικότητα 94% και 95%, σύμφωνα με μια νέα μελέτη, το εμβόλιο της AstraΖeneca έχει αποτελεσματικότητα 76% μετά τον πρώτο εμβολιασμό και έως 82% μετά τη δεύτερη.Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ρόμπερτ Κοχ του Βερολίνου, από τις περίπου 740.000 δόσεις του εμβολίου της εν λόγω εταιρείας οι οποίες παραδόθηκαν, χορηγήθηκαν μέχρι στιγμής μόνο περίπου 65.000.Τα ραντεβού για εμβολιασμό δεν πραγματοποιήθηκαν σε μαζική κλίμακα επειδή ακριβώς δεν εμφανίστηκαν πολλά από τα άτομα που είχαν το δικαίωμα να εμβολιαστούν με το εμβόλιο αυτό, σύμφωνα με το περιοδικό «Business Insider».