Η έλλειψη φορητών υπολογιστών (laptops) για την τηλεκπαίδευση των μαθητών και η έλλειψη της σχετικής τεχνογνωσίας των διδασκόντων εξακολουθούν να είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά την περίοδο της κρίσης του κορωνοϊού.
Όπως προκύπτει από έρευνα προμηθευτή ειδών πληροφορικής, την οποία επικαλείται η οικονομική εφημερίδα «Handelsblatt, μόνο το 59% των ερωτηθέντων σχολείων σε ομοσπονδιακό επίπεδο έχει αξιοποιήσει τα χρήματα από το πρόσθετο πρόγραμμα χρηματοδότησης για την προμήθεια φορητών υπολογιστών στους μαθητές. Το πρόγραμμα ύψους 500 εκ. ευρώ ενέκρινε τον Ιούνιο η ομοσπονδιακή κυβέρνηση.
Έτσι, μόλις το 14% των μαθητών μέχρι σήμερα μπόρεσε τελικά να λάβει έναν φορητό υπολογιστή από το σχολείο του για την περίπτωση που τα μαθήματα γίνουν ξανά εξ αποστάσεως, σύμφωνα με την έρευνα την οποία επικαλείται η Ηandelsblatt.
Το πρόβλημα των ανεπαρκών γνώσεων των εκπαιδευτικών είναι προφανώς ακόμη μεγαλύτερο σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα: το 63% των σχολείων τα οποία ερωτήθηκαν δηλώνει ότι δεν διαθέτει την τεχνογνωσία για να χρησιμοποιήσει το λογισμικό για την ψηφιακή εκπαίδευση και τις βιντεοδιασκέψεις.