Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που αφορά στη διενέργεια επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Όπως είχε γίνει ήδη γνωστό, οι εξετάσεις θα λάβουν χώρα τον Σεπτέμβριο, ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν είχε καθοριστεί το τι θα ισχύει ακριβώς.
Σύμφωνα με την τροπολογία, η οποία έχει ενταχθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, «Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης και άλλες διατάξεις», προβλέπονται τα εξής:
Πρώτον, στις επαναληπτικές εξετάσεις θα μπορούν να συμμετάσχουν υποψήφιοι των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, που δεν έλαβαν μέρος στην εξέταση ενός ή περισσοτέρων μαθημάτων της τακτικής εξεταστικής περιόδου, «είτε εξαιτίας σοβαρού λόγου υγείας είτε λόγω ψυχικής οδύνης συνεπεία θανάτου συγγενούς Α βαθμού εξ αίματος ή Β βαθμού εξ αίματος σε πλάγια γραμμή».
Δεύτερον, οι υποψήφιοι που θα εξεταστούν τον Σεπτέμβριο, θα εξετάζονται υποχρεωτικά στο σύνολο των μαθημάτων στα οποία έχουν δηλώσει συμμετοχή στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου και προβλέπεται να εισάγονται σε ποσοστό θέσεων 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων της τακτικής εξεταστικής περιόδου και «εφόσον λάβουν βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτή του τελευταίου επιτυχόντα της τακτικής εξεταστικής περιόδου».
Όπως αναφέρει το υπουργείο, κάποια επιπλέον θέματα που αφορούν τις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις, θα οριστούν με υπουργική απόφαση.
Όπως είπε σήμερα το πρωί στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, οι διατάξεις της τροπολογίας έχουν οριστεί με βάση την ισονομία, και αυστηροποιώντας το πλαίσιο, ώστε να συμμετέχουν στις επαναληπτικές μόνο όσοι υποψήφιοι «έχουν πραγματικά ανάγκη».
«Το πολιτικά ορθό, το κοινωνικά δίκαιο και το παιδαγωγικά και ψυχολογικά επίσης σωστό, είναι τα παιδιά αυτά να εξεταστούν το Σεπτέμβριο» είπε ο κ. Γαβρόγλου, απαντώντας σε σχετική, επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΣΥ, Ανδρέα Λοβέρδου και πρόσθεσε: «Τα παιδιά αυτά θα εξεταστούν σε όλα τα μαθήματα, γιατί αυτό είναι το σωστό με βάση την ισονομία. Δεν μπορούν να εξεταστούν στα δύο μαθήματα στα οποία δεν εξετάστηκαν γιατί κάτι έπαθαν στην μέση των εξετάσεων».