Μεγάλοι Έλληνες Ηθοποιοί Θεάτρου – Μάνος Κατράκης
Επιβλητικό παράστημα, καλλιτεχνική ευαισθησία, αγωνιστικό πνεύμα. Αυτά είναι λίγα από τα πολλά προσόντα του Μάνου Κατράκη, που γεννήθηκε το 1909 στο Καστέλι Κισσάμου και έλαμψε για πολλές δεκαετίες στον κοινωνικό και καλλιτεχνικό ελληνικό βίο.
Βίωσε τη φτώχεια, πολέμησε τους ξένους κατακτητές, στάθηκε όρθιος στην εξορία, όπου οδηγήθηκε λόγω της στράτευσής του στην Αριστερά, ύψωσε περήφανα το ανάστημά του στην αδικία και την καταπίεση.
Η τέχνη τον συνεπήρε και σύντομα φούντωσε μέσα του η φλόγα της δημιουργίας. Οραματίστηκε και στοιχημάτισε σε ένα υψηλής ποιότητας θέατρο για το ευρύ λαϊκό κοινό. Ίδρυσε το Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο, σταθμό στην καλλιτεχνική πορεία του και ορόσημο στην ελληνική σκηνή, και κέρδισε το στοίχημα. Οι θεατές συνέρρεαν για να παρακολουθήσουν τις πολυδάπανες παραγωγές του στο θερινό θέατρό του στο Πεδίον του Άρεως. Ολόκληρα χωριά στήνονταν επί σκηνής για να εξυπηρετούν τις καλαίσθητες ηθογραφίες του. Δυστυχώς, όμως, η Χούντα έβαλε τέλος στο φιλόδοξο θεατρικό του εγχείρημα, σφραγίζοντας το θέατρό του.
Ο Κατράκης μπορεί να έχασε τη θεατρική του στέγη, αλλά το θέατρο δεν το έχασε. Είτε με τον θιάσο του, είτε με το Εθνικό, είτε με το ΚΘΒΕ και άλλους θιάσους του ελεύθερου θεάτρου, κατέθεσε ανεπανάληπτες ερμηνείες σε εμβληματικούς ρόλους: Οιδίπους τύραννος, Προμηθέας Δεσμώτης, Οθέλλος, Δον Κιχώτης.
Η επιβλητική του φυσιογνωμία σε συνδυασμό με την χαρακτηριστική ηχηρή φωνή του τον έκαναν περιζήτητο και στον κινηματογράφο. Το φιλμικό ταξίδι του από Το λάβαρο του ’21 του Λελούδα έως το Ταξίδι στα Κύθηρα του Αγγελόπουλου ήταν μακρύ και γόνιμο.
Ολοκληρωμένος καλλιτέχνης, ποιητής ήθους, ο Κατράκης κληροδότησε στις επόμενες γενιές μια πλούσια πνευματική, καλλιτεχνική και πολιτική κληρονομιά.
Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»
ΒΙΠΕΡ: Τα αστυνομικά ΒΙΠΕΡ τώρα με την «Καθημερινή»
Μια περιπέτεια του Νίρο Γουόλφ
Κάποιος βάζει μια βόμβα στα γραφεία ενός μεγάλου Οργανισμού. Κι όταν έρχεται η ώρα της έκρηξης, ένας άνθρωπος χάνει τη ζωή του.
Ωστόσο, δεν είναι ο άνθρωπος που έχει σημαδέψει ο δολοφόνος. Ο θάνατος έχει χτυπήσει λάθος.
Ποιο είναι όμως το υποψήφιο θύμα; Κανείς δεν ξέρει… ή κανείς δεν μπορεί να πει.
Κι από εκείνη τη στιγμή ο Νίρο Γουόλφ αναλαμβάνει ν’ απαντήσει σ’ αυτή την ερώτηση – και σε άλλες πολλές… σε όλα τα ερωτηματικά που έχουν δημιουργηθεί.
Και, ταυτόχρονα, αναλαμβάνει να παραδώσει τον βομβιστή στη Δικαιοσύνη. Αυτό όμως δεν είναι εύκολη δουλειά…
O Ρεξ Στάουτ (Rex Stout) είναι ο δημιουργός του Νίρο Γουόλφ, ενός ντετέκτιβ-λάτρη της καλής κουζίνας, του savoir vivre και των ακριβών λουλουδιών, που με τη βοήθεια του συνεργάτη του Άρτσι Γκούντγουιν, λύνει τα αινίγματα χωρίς να βγαίνει από το διαμέρισμά του. Mέχρι το 1975, χρονολογία του θανάτου του, ο Στάουτ έγραψε εβδομήντα δύο μυθιστορήματα με ήρωες το δίδυμο Γουόλφ και Γκούντγουιν.
Στο 31ο Διεθνές Συνέδριο Μυστηρίου το 2000, η σειρά βιβλίων του Νίρο Γουόλφ ήταν υποψήφια για το βραβείο Best Mystery Series of the Century (απονεμήθηκε, τελικά, στη σειρά του Πουαρώ), και ο Ρεξ Στάουτ, μαζί με τους Ρέιμοντ Τσάντλερ, Αγκάθα Κρίστι, Ντάσιελ Χάμετ και Ντόροθι Σέγιερς, υποψήφιος για τη διάκριση Best Mystery Writer of the Century (απονεμήθηκε στην Αγκάθα Κρίστι).
Αυτή την Κυριακή 21/2 μαζί με την «Καθημερινή»
Περιοδικό «Κ»: Το περιοδικό «Κ» ανοίγει τον φάκελο «συνεπιμέλεια»
Στο νέο τεύχος του περιοδικού «Κ» και ενόψει της πολυαναμενόμενης νομοθετικής παρέμβασης για την συνεπιμέλεια, διαζευγμένοι γονείς αλλά και ειδικοί επιστήμονες και παιδοψυχίατροι μιλούν στο «Κ» επιλέγουν «στρατόπεδο». Δεν είναι η πρώτη φορά που κυοφορείται μια τέτοια μεταρρύθμιση στο Οικογενειακό Δίκαιο. Αντίστοιχη κινητικότητα είχε υπάρξει και επί της προηγούμενης κυβέρνησης, χωρίς, όμως, να τελεσφορήσει. Τώρα όμως όλα δείχνουν ότι έχουν πάρει τον δρόμο τους.
Στην πιο σκοτεινή στιγμή του κλάδου της εστίασης, οι επενδύσεις σε νέους χώρους παραδόξως κορυφώνονται, με το βλέμμα στην επόμενη μέρα. Το «Κ» συνάντησε τους ανθρώπους που στήνουν 5 νέα φιλόδοξα γαστρονομικά στέκια στο κέντρο της Αθήνας.
Ο απερχόμενος εκτελεστικός διευθυντής της Washington Post, Μάρτιν Μπάρον, μιλά για την αντικειμενικότητα, τον Τραμπ, τις θεωρίες συνωμοσίας, τον Τζεφ Μπέζος και το μέλλον της δημοσιογραφίας.
Και συναντούμε τα μέλη της ομάδας δημιουργικού φωτισμού Beforelight, που μας καλούν να δούμε τον δημόσιο χώρο αλλιώς.
Στο νέο τεύχος του περιοδικού «Κ» που κυκλοφορεί στις 21 Φεβρουαρίου μαζί με την Καθημερινή της Κυριακής.
Ταξίδια: Το μανιφέστο ενός πρωτοπόρου του ηθικού τουρισμού
Αυτή την Κυριακή, τέλος, τα Ταξίδια προσφέρουν στους αναγνώστες τους κάτι ξεχωριστό. Το insta-book Unlearn του Bruce Poon Tip, ενός πρωτοπόρου του ηθικού τουρισμού – ένα κείμενο που θα μας βάλει σε σκέψεις για τον τρόπο που κάναμε διακοπές μέχρι σήμερα και θα μας εμπνεύσει να γίνουμε καλύτεροι, πιο συνειδητοποιημένοι ταξιδιώτες μετά την πανδημία. Ένα ανάγνωσμα που γράφτηκε σε συνθήκες καραντίνας από έναν κοσμογυρισμένο επιχειρηματία, με την προσδοκία της επανεκκίνησης του τουρισμού με καλύτερους όρους για τους ανθρώπους που ζουν από αυτόν, αλλά και προς όφελος του πλανήτη μας.
Κυκλοφορούν την Κυριακή 21 Φεβρουαρίου με την Καθημερινή της Κυριακής