Τρέφουμε απόλυτο σεβασμό στους επιστήμονες. Δεν είμαστε ούτε γιατροί, ούτε ειδικοί λοιμωξιολόγοι, ούτε φυσικά ξερόλες για το πώς αντιμετωπίζεται μια πανδημία. Για το αν είναι αποτελεσματικό το εμβόλιο, αν έχει παρενέργειες, αν ο κοροναϊός κολλάει με έναν τρόπο και δεν κολλάει με άλλον.
Σεβασμός στην επιστήμη και κυρίως… καθείς εφ’ ω ετάχθη. Αλλά ως πολίτες που αντιμετωπίζουν μια δύσκολη καθημερινότητα δεν οφείλουμε να ρωτάμε και να ζητάμε απαντήσεις;
Δεν πρέπει με κάθε τρόπο να ερευνούμε αν οι αρμόδιοι, επιτροπή επιστημόνων ή η κυβέρνηση, κάνουν λάθη ή τα κάνουν όλα σωστά στη διαχείριση της πανδημίας;
Ειδικά από τη στιγμή που μάθαμε ότι η κυβέρνηση υπαναχώρησε στο θέμα των εκκλησιών και άλλαξε τις αρχικές της αποφάσεις;
Γιατί παραδείγματος χάριν, κάποιοι εκτιμούν ότι δεν θα υπάρξει διασπορά του ιού όταν θα βρεθούν 50 άτομα σε μια εκκλησία; Που σίγουρα δεν θα είναι 50 γιατί κανείς παπάς δεν θα κάνει face control και κανείς νεωκόρος δεν θα μοιράζει χαρτάκια στους πιστούς.
Γιατί λοιπόν εκεί δεν θα υπάρξει πρόβλημα και θα υπάρξει όταν βρεθούν 10 άτομα (κι όχι εννιά) σε ένα σπίτι για να κάνουν ρεβεγιόν; Μήπως στην Εκκλησία έχουν τη… θεία προστασία; Αμφιβάλλουμε αν ο θεός ασχολείται με τον κοροναϊό, αλλιώς δεν θα πέθαιναν ή δεν θα νοσούσαν αρχιεπίσκοποι και μητροπολίτες. Αλλά τέλος πάντων.
Ένα άλλο ερώτημα είναι γιατί θα υπάρξει διασπορά και κίνδυνος… θάνατος μέσα σε 8 λεπτά, αν σε ένα σπίτι βρεθούν 9 άτομα, αλλά δεν κινδυνεύουν οι επιβάτες ενός λεωφορείου ή ενός μετρό που θα είναι ο ένας πάνω στον άλλο για πάνω από μισή ώρα;
Γιατί δεν κολλάει ο κόσμος τον ιό όταν βρίσκεται σε μια δημόσια υπηρεσία, έστω και με μάσκες, αλλά κολλάνε τα παιδάκια που θα πάνε να παίξουν σε ένα γήπεδο μπάσκετ. Και που πρέπει να το κάνουν γιατί αλλιώς θα… τρελαθούν;
Και γιατί ένα μαγαζάκι της επαρχίας (αλλά και σε μεγάλες πόλεις) να αποτελεί εστία πιθανής μόλυνσης όταν θα μπορούσε να γίνει έλεγχος και να τηρούνται αυστηρά τα μέτρα; Είναι καλύτερα δηλαδή που θα δημιουργηθεί ουρά για να κοινωνήσουν τα Χριστούγεννα ή για να πάρουν το αντίδωρο;
Προφανώς ασκούνται πιέσεις. Είναι δεδομένο ότι υπάρχουν παρεμβάσεις και γίνονται προσαρμογές με βάση και το πολιτικό και κοινωνικό κόστος.
Οποιος λέει ότι θα έκανε το αντίθετο είναι ψεύτης.
Όμως, θα πρέπει να επικρατεί η λογική και η ευαισθησία σε πολλά θέματα. Σεβόμαστε την ανάγκη των πιστών να πάνε στις εκκλησίες, αν και τα θρησκευτικά καθήκοντα μπορούν να τελούνται ακόμη και από ένα υπόγειο.
Σεβόμαστε και τους καταστηματάρχες που θέλουν να δουλέψουν για να μην κλείσουν οριστικά. Όπως σεβασμός υπάρχει και στην ανάγκη του κόσμο για εκτόνωση. Ή απλά για να περάσει τις γιορτές με τους δικούς του ανθρώπους.
Κάπου, όμως, πρέπει να υπάρχει σύνεση και από την πλευρά των πολιτών αλλά και αποφασιστικότητα από την πλευρά της κυβέρνησης.
Το «όχι» των λοιμωξιολόγων, των ειδικών, πρέπει να είναι τεκμηριωμένο και να τηρείται από όλους.
Όταν δημιουργείται αλαλούμ, όταν ο κόσμος δεν ξέρει τι να περιμένει ή δεν μπορεί να ερμηνεύει με λογικό (ή λογικοφανή) τρόπο τους κανόνες που επιβάλλονται, τότε αντιδρά
Γι’ αυτό, λοιπόν, δεν πρέπει να δημιουργείται σύγχυση. Ή αν δημιουργείται σκόπιμα, οφείλουν κυβέρνηση και ειδικοί να ξεδιαλύνουν την κατάσταση.
Αλλιώς θα σπείρουν ανέμους και θα θερίσουν θύελλες. Οταν τρελαίνεις τους πολίτες απλά ενισχύεις την αμφιβολία και τελικά φέρνεις την άρνηση. Και αυτό θα γίνει ακόμη πιο επικίνδυνο όταν θα έρθουν στην Ελλάδα τα πρώτα εμβόλια.