Μικρές μόνο αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο μιλά κανείς μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στο πώς τον βλέπουν οι άλλοι.
Η Κάθι και ο Ρος Πετράς, που έχουν γράψει τρία βιβλία για τη λεκτική επικοινωνία, απαριθμούν με άρθρο τους στο CNBC τα 13 πράγματα που κάνουν κάποιον λιγότερο συμπαθή στο εργασιακό περιβάλλον αλλά και την καθημερινότητα του γενικότερα.
1. Το να μην χαιρετά τους άλλους. Είναι απλό: Πείτε «γεια», «καλημέρα» ή «τι κάνεις;». Το να χαιρετίσετε τον άλλο, κάνει μεγάλη διαφορά. Σήμερα, πολλοί νιώθουν ότι οι συνάδελφοί τους δεν είναι αρκετά φιλικοί. Εάν είστε ευγενικοί και ανοίγετε μία συζήτηση, φαίνεστε στους άλλους σαν ένα ζεστό και φιλικό άτομο. Το ίδιο ισχύει και για τα emails: Ξεκινήστε τα μηνύματά σας με έναν ευχάριστο χαιρετισμό, πριν να πείτε αυτό που θέλετε.
2. Το να μιλά μόνο αυτός. Φροντίστε και να ακούτε, εκτός από το να μιλάτε. Οι άνθρωποι έχουν θετική άποψη για όσους βρίσκουν τον χρόνο να τους ακούσουν.
3. Το να μην είναι «παρών». Χρησιμοποιείστε την γλώσσα το σώματος για να δείξετε ενδιαφέρον. Κάντε επαφή με τα μάτια, γνέψτε καταφατικά και να είστε έτοιμοι να απαντήσετε όταν κάποιος μιλά. Αφήστε τον συνομιλητή σας να δει ότι του δίνετε προσοχή.
4. Το να μην ζητά από τους άλλους να πουν περισσότερα. Πείτε «αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον! Πες μου περισσότερα». Και όσο περισσότερο μιλάτε με κάποιον, τόσο περισσότερα θα μάθετε για αυτόν, άρα έχετε καλύτερες πιθανότητες να κερδίσετε την εύνοιά του.
5. Το να μην δείχνουν περιέργεια. Κάντε ερωτήσεις. Αντί να προσπαθείτε να πείτε κάτι εντυπωσιακό, δοκιμάστε να ρωτήσετε κάτι συγκεκριμένο πάνω στη συζήτηση που έχετε. Έρευνα του Χάρβαρντ έδειξε το 2017 πως όταν κάνεις ερωτήσεις σε κάποιον, τείνει να σε θεωρεί πιο συμπαθητικό.
6. Το να αρνούνται να παραδεχθούν τα λάθη τους. Εάν κάνατε ένα λάθος πείτε απλά «έκανα λάθος». Είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσετε αξιοπιστία. Και όμως, οι μάνατζερ συχνά προσπαθούν να καλύψουν τα λάθη τους αντί να τα παραδεχθούν.
7. Το να μην αναγνωρίζουν τα επιτεύγματα των άλλων. Πείτε «έχεις δίκιο!» ή «καλή ιδέα!». Ο εγκέφαλος των ανθρώπων αντιδρά στα κομπλιμέντα με τον ίδιο τρόπο που αντιδρά στη χρηματική επιβράβευση.
8. Το να μην λένε στους άλλους ότι τους βοήθησαν. Πείτε «χαίρομαι που μου είπες για το…», «ακολούθησα την πρότασή σου και….» ή «με τη βοήθειά σου μπόρεσα να….». Είναι σημαντικό να δίνετε επιβεβαίωση στους άλλους και να αναγνωρίζετε τη συνεισφορά τους.
9. Το να ενδιαφέρονται μόνο για τις δικές τους απόψεις. Ρωτήστε «τι νομίζεις για αυτό;». Αυτό βοηθά στην ενδυνάμωση της ομάδας και αμέσως κάνει τον άλλο να σας προσεγγίζει πιο θετικά.
10. Το να ρωτούν «είσαι σίγουρος ότι μπορείς να το κάνεις;». Βοηθήστε τους άλλους να πιστέψουν στις ικανότητές τους. Η επιβεβαίωση είναι το κλειδί για να βοηθήσετε κάποιον να βελτιωθεί, επομένως μην αμφισβητείτε την ικανότητά του να διαχειριστεί κάτι.
11. Το να αγνοούν όσους μένουν εκτός. Πείτε «ας ακούσουμε τι έχει να πει ο….», καθώς συνήθως στα meetings υπάρχει κάποιος που μιλά λιγότερο. Μπορεί να έχει ιδέες, αλλά σπάνια θα τις εκφράσει, καθώς κατά κανόνα, οι πιο ομιλητικοί μονοπωλούν τον χρόνο.
12. Το να είναι πάντα αρνητικοί. Χρησιμοποιείτε θετικές λέξεις όπως «καταπληκτικό» ή «ενδιαφέρον». Οι μισές από τις λέξεις που χρησιμοποιούμε για να εκφράσουμε συναισθήματα είναι αρνητικές, για αυτό μπορείτε να διαφοροποιηθείτε από τους άλλους με αυτή τη θετική ρητορική.
13. Το να μην εκφράζουν ευγνωμοσύνη. Πείτε απλά «ευχαριστώ». Είναι μια μόνο λέξη, αλλά έχει μεγάλη βαρύτητα στις σχέσεις.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Αντιπαθητικός συνάδελφος στη δουλειά; 6 κόλπα που μπορεί να βοηθήσουν
Αυτά είναι τα 10 χαρακτηριστικά του «τέλειου αφεντικού»
Πώς γίνεται κάποιος… κακό αφεντικό – Τι πρέπει να κάνει ο εργαζόμενος
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News