Η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει πολλά προβλήματα, αλλά έχει και πολλές ευκαιρίες, αρκεί να επενδύσει κανείς με στόχο να την καταστήσει έναν από τους πυλώνες της ανάπτυξης που τόσο έχει ανάγκη ο τόπος.

Η ανώτατη εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι πεδίο συγκρούσεων, ούτε και χώρος για να λυθούν ιδεολογικές διαφορές. Το ελληνικό Πανεπιστήμιο θέλει χρηματοδότηση και ενίσχυση σε πόρους, αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό με την πρόσληψη καθηγητών. Το πρόβλημα των ελληνικών ΑΕΙ δεν θα το λύσει η «πανεπιστημιακή αστυνομία».

Αυτή τη στιγμή που συζητάνε όλοι, δημοσιογράφοι, δημοσιολογούντες και πολιτικοί για το εάν πρέπει ή όχι να υπάρξει αυτή η ειδική ομάδα αστυνόμευσης των ελληνικών πανεπιστημίων, αφήνουν –σκόπιμα (;)- στην άκρη το θέμα της αναγκαίας ενίσχυσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που τόσα πολλά προσφέρει στην ελληνική κοινωνία και οικονομία. Δεν είναι το αποπαίδι της ζωής και προφανώς δεν είναι άντρο παρανομιών, ασυδοσίας και διαφθοράς. Η γενίκευση εξάλλου κάνει κακό.

Το κρίσιμο είναι να συζητήσουμε τι μπορεί, τι πρέπει και πως να γίνει για να υπάρξει μια διαφορετική πορεία για τα ελληνικά πανεπιστήμια. Όμως αυτό πρέπει να γίνει οργανωμένα με διάλογο και με άνεση χρόνου και βέβαια χωρίς ιδεοληψίες. Επίσης να διεξαχθεί αυτός ο διάλογος με διάθεση για πραγματικές και ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα ενδυναμώνουν τον δημόσιο χαρακτήρα των ΑΕΙ.

Από εκεί και πέρα όμως αυτή τη στιγμή την ελληνική κοινωνία που έχει τα παιδιά της στα ελληνικά ΑΕΙ την ενδιαφέρει και κάτι άλλο, εξίσου σημαντικό, για το οποίο δυστυχώς δεν μιλάνε παρά ελάχιστοι. Είναι το ζήτημα της επιστροφής των φοιτητών στα αμφιθέατρα. Τα πανεπιστήμια πρέπει να ανοίξουν, όπως εξετάζεται για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Τα ΑΕΙ είναι κλειστά περίπου ένα χρόνο και είναι σαφές ότι η τηλεκπαίδευση, αν και πήγε καλά, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία. Τα πανεπιστήμια πρέπει να ανοίξουν με τις αναγκαίες προφυλάξεις και μπορεί να γίνει αυτό.

Με διευρυμένο ωράριο, ακόμα ενδεχομένως και Σάββατο, με βάρδιες (πρωί-απόγευμα) και βέβαια με τεστ μαζικά για την πανεπιστημιακή κοινότητα και τον απαραίτητο εμβολιασμό για τους ευπαθείς πρώτα. Πολλά μπορεί να γίνουν για να ανοίξουν τα πανεπιστήμια, ακόμα και με ένα μικτό σχήμα, δηλ. και δια ζώσης και με τηλεκπαίδευση.

Είναι ζωτικής σημασίας να ανοίξουν και τα Πανεπιστήμια με ό,τι αυτό σημαίνει για πολλά.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο