Την ψηφιακή έκδοση ΑΦΜ, καθώς και τη δυνατότητα προσυμπληρωμένων δηλώσεων ΦΠΑ προανήγγειλε για το 2021 ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργος Πιτσιλής, κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης για την «ψηφιακή εποχή».
Πιο συγκεκιμένα, χάρη στην επικείμενη εισροή των κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης, ο κ. Πιτσιλής έθεσε ως στόχο την υλοποίηση μιας σειράς έργων για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς πολίτες και επιχειρήσεις.
Ανάμεσα σ’ αυτές ξεχώρισε τόσο την ψηφιακή χορήγηση ΑΦΜ, όσο και τη προσυμπλήρωση δηλώσεων ΦΠΑ, οι οποίες αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή εντός του τρέχοντος έτους. Πιο αναλυτικά:
myDATA: Ψηφιακή Έκδοση Παραστατικών και προσυμπλήρωση δηλώσεων ΦΠΑ.
Η ΑΑΔΕ υλοποιεί εφαρμογή ψηφιακής έκδοσης παραστατικών (αποδείξεων και τιμολογίων) που μπορούν να χρησιμοποιούν ελεύθερα οι επιχειρήσεις, ενημερώνοντας, ταυτόχρονα με την έκδοση, τα ηλεκτρονικά βιβλία Επίσης, σχεδιάζει την προσυμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ, με βάση τα δεδομένα του myDATA.
Χορήγηση ΑΦΜ μέσω της πλατφόρμας myAADElive
Με τη συμπλήρωση αίτησης ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει ΑΦΜ μετά την ταυτοποίησή του σε πραγματικό χρόνο μέσω βιντεοκλήσης.
Άμεση πίστωση πληρωμών για φορολογικές οφειλές
Εισαγωγή του συστήματος IRIS για άμεση πίστωση πληρωμών μέσω web banking. Με το σύστημα αυτό, οι πληρωμές θα μπορούν να εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο, επισπεύδοντας έτσι τις συναλλαγές που εξαρτώνται από την εξόφληση φορολογικών οφειλών (όπως ο Φόρος Μεταβίβασης Ακινήτων), αλλά και την άμεση έκδοση φορολογικής ενημερότητας.
Ψηφιακές Μεταβολές Στοιχείων Επιχείρησης
Δίνουμε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μεταβάλλουν τα στοιχεία τους, όπως τους ΚΑΔ, και να δηλώσουν τη σύσταση υποκαταστημάτων μέσω TAXISnet
«Προτεραιότητά μας ήταν και παραμένει η προάσπιση της δημόσιας υγείας, της υγείας των εργαζομένων, της οικονομίας, των φορολογούμενων πολιτών και της κοινωνίας στο σύνολό της» σχολίασε, μεταξύ άλλων, ο κ. Πιτσιλής.
Όσον αφορά την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ υπενθύμισε ότι επιτεύχθηκε ο διπλασιασμός των ψηφιακών υπηρεσιών σε χρονικό διάστημα μικρότερου του ενός έτους.
«Θα πρέπει να πω ότι δεν είναι μόνο ο αριθμός των υπηρεσιών αλλά και η περιπλοκότητα αυτών, η μεταρρύθμιση / προσαρμογή της διαδικασίας από γραφειοκρατική σε ψηφιακή και το κατεπείγον της υλοποίησης» συμπλήρωσε, επικαλούμενος ως παραδείγματα τα εξής:
Καταφέραμε να ανταποκριθούμε σε πάνω από 4.000.000 αιτήματα πολιτών και επιχειρήσεων μέσα στο 2020.
Οι ΔΟΥ μας απέστειλαν με ψηφιακή κοινοποίηση 850.000 έγγραφα που ζήτησαν πολίτες και οι επιχειρήσεις στη θυρίδα τους στο myTAXISnet.
Μέσα από πλατφόρμες όπως το myCAR -την ψηφιακή χορήγηση κλειδαρίθμου- γλιτώσαμε 1,8 εκατ. επισκέψεις πολιτών στις ΔΟΥ.
Ενισχύσαμε τις ψηφιακές πληρωμές του δημοσίου προς τους πολίτες: Μόνο το 2020 συγκεντρώσαμε σχεδόν 2,7 εκατ. ΙΒΑΝ, πλησιάζοντας πλέον τα 4 εκατ. ΙΒΑΝ.
moneyreview.gr
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Φοροαπαλλαγές, αλλά και πρόστιμα για τους Angel Investors
Money Review