Ποιες αλλαγές προωθούνται
Τα πρώτα μηχανήματα επικύρωσης των νέων εισιτηρίων έχουν ήδη τοποθετηθεί σε λεωφορεία, τραβώντας τα βλέμματα των επιβατών, όπως συμβαίνει και με τα πρώτα ΑΤΜ φόρτισης σε σταθμούς μετρό και ΗΣΑΠ.
Αυτό που δεν θα αλλάξει είναι η τιμή του εισιτηρίου και της κάρτας απεριορίστων διαδρομών μέχρι τον σχεδιασμό ενός αναλογικού συστήματος τιμολόγησης βάσει των χιλιομέτρων του δικτύου που χρησιμοποιεί κάθε επιβάτης.
Το χάρτινο εισιτήριο, που για τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης θεωρείται ήδη απαρχαιωμένο, θα δώσει τη θέση του σε μια πλαστική κάρτα.
Σε πρώτη φάση, θα καθοριστούν 600 σημεία – ανάμεσά τους και περίπτερα – με μηχανήματα POS για τη φόρτισή τους. Η κάρτα θα παραμείνει αυστηρά προσωπική με τυπωμένη τη φωτογραφία και το ονοματεπώνυμο του κατόχου. Εχουν ήδη παραγγελθεί 1 εκατ. κάρτες που εκτιμάται πως θα εξαντληθούν άμεσα.
Τις υπόλοιπες ώρες οι επιβάτες θα μπαίνουν μόνο από την πλευρά του οδηγού, ενώ δεν υπάρχει σκέψη για δυνατότητα πληρωμής κομίστρου εντός του οχήματος. Μια κόκκινη ένδειξη θα δείχνει ποια κάρτα δεν είναι φορτισμένη, ακόμη και στις περιπτώσεις μαζικής εισόδου, ενώ για τις ώρες αιχμής θα σχεδιαστεί ένα νέο σύστημα ελέγχου, μόλις ο ΟΑΣΑ πάρει τα πρώτα δείγματα λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Δεδομένου ότι σήμερα το ενιαίο εισιτήριο επιτρέπει να κινείται κανείς με τα ΜΜΜ επί 90 λεπτά οπουδήποτε, το κόστος ανά χιλιόμετρο άλλους θα ωφελήσει (για μία-δύο στάσεις) και άλλους θα ξενίσει.
Παράλληλα, η ηλεκτρονική συλλογή κομίστρου θα ξεκαθαρίσει μια αιτία αντιπαράθεσης του Οργανισμού με τα υπουργεία που ασκούν κοινωνική πολιτική, καθώς θα είναι πια ξεκάθαρο πόσοι δικαιούχοι (άνεργοι, ΑμεΑ, πολύτεκνοι, μαθητές, άνω των 65 κ.τ.λ.) μετακινούνται με τα ΜΜΜ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ποσοστό 70% των επιβατών εμπίπτει σε αυτές τις ομάδες.
Newsroom ΔΟΛ