Ψηφιακό το μέλλον των παιδιών
Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί Εκπαιδευτικής Ρομποτικής – Πώς οι μαθητές αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους συνδυάζοντας την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία
Τις δικές τους ρομποτικές κατασκευές καλούνται να δημιουργήσουν οι Έλληνες μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, επιστρατεύοντας την ομαδικότητα, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους στην προσπάθεια να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.
Πώς; Με την ψηφιακή επανάσταση να μας οδηγεί στο μέλλον, μαθητές από τις 13 Περιφέρειες της χώρας σε συνεργασία με δασκάλους και καθηγητές, συνδυάζοντας τις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να κατασκευάσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, η οποία θα πρέπει να προσομοιώνει ένα συγκεκριμένο θέμα.
Πρόκειται για μια σύγχρονη μέθοδο «διδασκαλίας» που σκοπό έχει να εξοικειώσει τα παιδιά στην επικοινωνία και τη συνεργασία για δημιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων, την ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση και τη δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη της λύσης, με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Είναι άλλωστε γνωστό ότι η ρομποτική έχει ήδη εισαχθεί σε πολλά σχολεία όπου μαθητές με τη συνδρομή των καθηγητών τους «ανακαλύπτουν» και αναπτύσσουν την αλγοριθμική σκέψη προγραμματίζοντας… μικρές –στο μέγεθος παιχνιδιού- και ευκολόχρηστες μηχανές.
Φέτος, οι Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για Παιδιά που διοργανώνει ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας, WRO Hellas, με στρατηγικό συνεργάτη την Cosmote υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας είναι οι εξής:
– 3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Δημοτικού (8-12 ετών) με θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο»
– 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Γυμνασίου (13-15 ετών) με θέμα «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου».
– 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Λυκείου (16-18 ετών) με θέμα «Πράσινη Ενέργεια & Επιχειρηματικότητα».
Διαγωνισμός Δημοτικού
• Οι εκπαιδευτικοί, ως προπονητές των ομάδων που θα δηλώσουν συμμετοχή, έχουν δικαίωμα να σχηματίσουν όσες ομάδες επιθυμούν. Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 3 έως 6 μαθητές. Θα κατασκευάσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή, η οποία θα πρέπει να προσομοιώνει το θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο», με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Scratch.
• Οι συμμετέχοντες θα διαγωνισθούν πρώτα στους περιφερειακούς διαγωνισμούς.
Διαγωνισμός Γυμνασίου
Οι μαθητές καλούνται να διαγωνισθούν σε πίστα στην οποία απεικονίζεται η ένδοξη πορεία του μεγάλου Αλεξάνδρου στα βάθη της Ασίας.
• Οι εκπαιδευτικοί, ως προπονητές των ομάδων που θα δηλώσουν συμμετοχή, έχουν δικαίωμα να σχηματίσουν όσες ομάδες επιθυμούν. Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 2 έως 3 μαθητές που θα κατασκευάσουν ένα ρομποτικό μοντέλο που θα προσομοιώνει στο θέμα: «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου».
• Οι συμμετέχοντες θα διαγωνισθούν πρώτα στους περιφερειακούς διαγωνισμούς.
Διαγωνισμός Λυκείου
• Οι εκπαιδευτικοί, ως προπονητές των ομάδων που θα δηλώσουν συμμετοχή, έχουν δικαίωμα να σχηματίσουν όσες ομάδες επιθυμούν. Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 2 έως 3 μαθητές.
• Οι ομάδες θα κληθούν να δημιουργήσουν καινοτόμα project επίλυσης τεχνολογικών προβλημάτων σχετικών με τη θεματική του διαγωνισμού. Ζητούμενο στην παρουσίαση και βαθμολόγηση του κάθε έργου είναι να συνοδεύεται από ρεαλιστικό επιχειρηματικό πλάνο, με εφαρμογή στην αγορά.
Οι Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί βασίζονται στη νέα εκπαιδευτική μέθοδο STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) που συμβάλλει στην ανάπτυξη πολλών δεξιοτήτων, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε διαδραστικές δραστηριότητες με θέματα τις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία.
«Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί ένα σύγχρονο εργαλείο στην υπηρεσία της εκπαίδευσης που αγγίζει πολλά γνωστικά αντικείμενα. Μέσα από πρωτότυπες και αυθεντικές δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κερδίσουν το ουσιαστικό ενδιαφέρον των μαθητών, οι οποίοι με τη σειρά τους αποκτούν καινούργιο τρόπο αντίληψης και δράσης. Στόχος μας είναι όλα τα παιδιά της πατρίδας μας να ασχοληθούν με την τεχνολογία, όπως συμβαίνει αντίστοιχα σε άλλες προηγμένες οικονομικά και τεχνολογικά χώρες» τονίζει ο πρόεδρος του WRΟ Hellas, Γιάννης Σομαλακίδης.
«Η τεχνολογία και η καινοτομία βρίσκονται στο DNΑ της COSMOTE. Με την εκπαιδευτική ρομποτική, εφοδιάζουμε τα παιδιά με τις κατάλληλες δεξιότητες για τον νέο ψηφιακό κόσμο. Παράλληλα, ενθαρρύνουμε τα παιδιά, τους γονείς και τους δασκάλους, να δοκιμάσουν ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης και να ανακαλύψουν τις νέες προοπτικές που ανοίγονται για το μέλλον μέσα από την τεχνολογία» υπογραμμίζει ο Chief Commercial Officer Οικιακών Πελατών Ομίλου ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής,
πηγή : protothema.gr